Suport

Bine ați venit!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services. Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

This community is for professional and enthusiast users, partners and programmers. You can ask questions about:

  • how to install Odoo on a specific infrastructure,
  • how to configure or customize Odoo to specific business needs,
  • what's the best way to use Odoo for a specific business need,
  • how to develop modules for your own need,
  • specific questions about Odoo service offers, etc.

Înainte de a pune întrebarea - vă rugăm să vă asigurați căutarea unei întrebări similare.Puteți căuta întrebări după titlu sau etichete. De asemenea, este bine să răspundeți la propria întrebare.

Vă rugăm să evitați să puneți întrebări prea subiective și argumentative sau irelevante pentru comunitate.

You should only ask practical, answerable questions based on actual problems that you face. Chatty, open-ended questions diminish the usefulness of this site and push other questions off the front page.

To prevent your question from being flagged and possibly removed, avoid asking subjective questions where …

  • every answer is equally valid: “What’s your favorite ______?”
  • your answer is provided along with the question, and you expect more answers: “I use ______ for ______, what do you use?”
  • there is no actual problem to be solved: “I’m curious if other people feel like I do.”
  • we are being asked an open-ended, hypothetical question: “What if ______ happened?”
  • it is a rant disguised as a question: “______ sucks, am I right?”

If you fit in one of these example or if your motivation for asking the question is “I would like to participate in a discussion about ______”, then you should not be asking here but on our mailing lists. However, if your motivation is “I would like others to explain ______ to me”, then you are probably OK.

(Secțiunea de mai sus a fost adaptată din FAQ Stackoverflow.)

More over:

  • Răspunsurile nu trebuie să adauge sau să extindă întrebări. În schimb, fie modificați întrebarea, fie adăugați un comentariu la o întrebare.
  • Răspunsurile nu ar trebui să comenteze alte răspunsuri.În schimb, adăugați un comentariu la celelalte răspunsuri.
  • Răspunsurile nu ar trebui să indice doar alte întrebări. În schimb, adăugați o indicație pentru comentariul întrebării „Posibil duplicat de ...”. Cu toate acestea, este bine să includeți legături către alte întrebări sau răspunsuri care furnizează informații suplimentare relevante.
  • Răspunsurile nu ar trebui să ofere doar o legătură către o soluție.În schimb, furnizați textul cu descrierea soluției în răspunsul dvs., chiar dacă este doar o copie / lipire. Linkurile sunt binevenite, dar ar trebui să fie complementare pentru răspunsuri, surse de referință sau lectură suplimentară.

Răspunsurile nu trebuie să adauge sau să extindă întrebări. În schimb, fie editați întrebarea, fie adăugați un comentariu.

Răspunsurile nu ar trebui să comenteze alte răspunsuri.În schimb, adăugați un comentariu la celelalte răspunsuri.

Răspunsurile nu ar trebui să indice doar alte întrebăr.În schimb, adăugați un comentariu care indică "Posibil duplicat de ...". Cu toate acestea, este bine să includeți link-uri către alte întrebări sau răspunsuri care furnizează informații suplimentare relevante.

Răspunsurile nu ar trebui să ofere doar o legătură către o soluție.În schimb, furnizați textul cu descrierea soluției în răspunsul dvs., chiar dacă este doar o copie / lipire. Linkurile sunt binevenite, dar ar trebui să fie complementare pentru răspunsuri, surse de referință sau lectură suplimentară.

Răspunsurile nu ar trebui să înceapă dezbateri Această comunitate nu este un grup de discuții. Vă rugăm să evitați organizarea de dezbateri în răspunsurile dvs., deoarece tind să dilueze esența întrebărilor și răspunsurilor. Pentru discuții scurte, vă rugăm să utilizați funcția de comentare.

When a question or answer is upvoted, the user who posted them will gain some points, which are called "karma points". These points serve as a rough measure of the community trust to him/her. Various moderation tasks are gradually assigned to the users based on those points.

For example, if you ask an interesting question or give a helpful answer, your input will be upvoted. On the other hand if the answer is misleading - it will be downvoted. Each vote in favor will generate 10 points, each vote against will subtract 10 points. There is a limit of 200 points that can be accumulated for a question or answer per day. The table given at the end explains reputation point requirements for each type of moderation task.

The goal of this site is create a relevant knowledge base that would answer questions related to Odoo.

Therefore questions and answers can be edited like wiki pages by experienced users of this site in order to improve the overall quality of the knowledge base content. Such privileges are granted based on user karma level: you will be able to do the same once your karma gets high enough.

If this approach is not for you, please respect the community and use Google+ communities instead.

5 upvote, add comments
50 downvote
30 insert text link, upload files
750 your biography can be seen as tooltip
50 delete own comment
100 flag offensive, close own questions
300 edit any post, view offensive flags
500 accept any answer
500 delete any comment
500 close any posts
1.000 delete any question or answer